Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Προαστειακός Μεταμόρφωσης, ως εδώ ο εμπαιγμός!

Πρίν λίγες ὧρες ἀπευθύνθηκα στόν Συνήγορο τοῦ Πολίτη γιά τήν ὑπόθεση τοῦ προαστειακοῦ σταθμοῦ Μεταμόρφωσης. Προσβάλλομαι ὡς πολίτης νά βλέπω ἕνα ἔργο ἀποπερατωμένο νά μήν παραδίνεται σέ κοινή λειτουργία καί χρήση. Ὁ Σ.τ.Π. ἔχει ἐπιδείξει οὐσιαστικό ἔργο καί ἀποτελεῖ ἀντίδοτο στήν κρατική φαυλότητα. Ἀκολουθεῖ τό κείμενο τῆς ἀναφορᾶς:

Γέρακας, 10.1.2010

Προς: Συνήγορο του Πολίτη

Θέμα: Προαστειακός σταθμός Μεταμόρφωσης

Επιθυμώ να θέσω υπ’ όψιν σας μια περίπτωση διαρκούς προσβολής για κάθε φορολογούμενο πολίτη. Το ερώτημα «τις πταίει;» του Χαρίλαου Τρικούπη, χάρη στον οποίο η χώρα μας διαθέτει ένα μεταφορικό μέσον αειφόρου ανάπτυξης, τον σιδηρόδρομο, τίθεται για μια απαράδεκτη κατάσταση εις βάρος του σιδηροδρόμου στη σημερινή Ελλάδα του 2010.

Ο σταθμός «Μεταμόρφωση» ευρίσκεται επί της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αεροδρομίου – Κορίνθου – Κιάτου. Το φθινόπωρο του 2008 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του και λίγο καιρό μετά έγινε γνωστό από τα ΜΜΕ ότι δεν μπορούσε άμεσα να ρευματοδοτηθεί, επομένως και να λειτουργήσει με επιβάτες, επειδή υπήρχαν πολεοδομικές παραβάσεις!

Ο όμιλος ΟΣΕ φέρεται να ζήτησε την ρευματοδότηση του σταθμού στηριζόμενος σε διάταξη που το επιτρέπει για σταθμαρχεία συγκοινωνιακών φορέων, σταθμούς διοδίων κλπ, η δε πολεοδομία βορείου τομέα της νομαρχίας Αθηνών, με έδρα τον Περισσό, να απήντησε ότι απαιτείται, αλλά δεν μπορεί να εκδοθεί οικοδομική άδεια επειδή ο σταθμός έχει κτισθεί εκτός οικοδομικού τετραγώνου (στην ειδική λωρίδα του σιδηροδρόμου της «Αττικής Οδού»)! Άραγε, οι σταθμοί διοδίων της «Αττικής Οδού» σε ποιο οικοδομικό τετράγωνο είναι κτισμένοι; Ήτοι, δύο (τουλάχιστον ) μέτρα και σταθμά.

Το γραφειοκρατικό αδιέξοδο δεν επιλύθηκε, παρά τις μέσω ΜΜΕ παρεμβάσεις του δήμου Μεταμόρφωσης και τις τοπικές κινητοποιήσεις την άνοιξη του 2009. Κρίνω σκόπιμο να σας αναφέρω ότι σε σχετική εκπομπή του δημοσιογράφου κ. Πορτοσάλτε στον ρ/σ «Σκάι», ο αρμόδιος αντινομάρχης Αθηνών υπεξέφευγε του ερωτήματος «γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει ο σταθμός», λέγοντας ότι μπορεί να πέσει ένα στέγαστρο του σταθμού ( άλλα αντί άλλων δηλαδή ). Τίποτα δεν έγινε επίσης παρά την γνωμοδότηση του τότε υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ ότι μπορεί και πρέπει να δοθεί βεβαίωση της πολεοδομίας για την ηλεκτροδότηση του σταθμού. Κατά τους τελευταίους 8 μήνες, μόνη εξέλιξη υπήρξε η ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Β΄ Αθηνών κ. Κ. Μητσοτάκη προς το αρμόδιο υπουργείο, τότε Μεταφορών, η δε απάντηση του τότε υφυπουργού Μεταφορών κ. Μιχ. Μπεκίρη ήταν αυτούσια παράθεση εγγράφου της ΕΡΓΟΣΕ, όπου αναφερόταν ότι πρόκειται να ζητηθεί απαλλαγή οικοδομικής αδείας από την αρμόδια υπηρεσία της Πολεοδομίας, ώστε να ηλεκτροδοτηθεί ο σταθμός της Μεταμόρφωσης. Έκτοτε ουδέν.

Μετά τα παραπάνω, ως πολίτης και τακτικός χρήστης αστικών συγκοινωνιών, ζητώ τη βοήθειά σας ώστε να απαντηθούν τα παρακάτω:

  1. Τι διαφορετικό συμβαίνει για τον σταθμό της Μεταμόρφωσης σε σχέση με τους άλλους σταθμούς του Προαστειακού; Οι σταθμοί Άνω Λιοσίων, Ασπροπύργου και Μαγούλας, λ.χ., κατασκευασμένοι μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ηλεκτροδοτήθηκαν και λειτούργησαν άμεσα μετά την αποπεράτωσή τους. Άραγε, πόσον καιρό χρειάζεται η έκδοση του απαλλακτικού; ( αν υποτεθεί ότι τα λεχθέντα από την ΕΡΓΟΣΕ αληθεύουν ).
  2. Ευθύνεται σε κάποιο βαθμό και η ΔΕΗ για την καθυστέρηση;
  3. Ο όμιλος ΟΣΕ ευθύνεται για την καθυστέρηση σε κάποιο βαθμό και τι άλλο θα μπορούσε να είχε γίνει, ώστε ο σταθμός να λειτουργήσει; Υπάρχει άραγε παρόμοιο πρόβλημα και με νεώτερους σταθμούς του προαστειακού ( Κάτω Αχαρνές, ΣΚΑ, Λυκότρυπα κλπ) ;
  4. Το αρμόδιο υπουργείο, τότε το ΥΠΕΧΩΔΕ, τώρα το Περιβάλλοντος και το Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είχαν την δυνατότητα να επιβάλλουν την τήρηση του αυτονόητου στις υπηρεσίες της Πολεοδομίας και δεν το έπραξαν;
  5. Θυμίζω ότι το 2002 ο ΗΣΑΠ κατασκεύασε εντός λίγων ημερών υποσταθμό στα Κ. Πατήσια, τον κάλυψε με παρτέρι γρασιδιού από πάνω και όποιος δεν πέρναγε από εκεί με το τραίνο τις λίγες αυτές μέρες δεν κατάλαβε και δεν καταλαβαίνει τι έχει φτιαχτεί από κάτω. Θυμίζω επίσης ότι το εμπορικό κέντρο The Mall, επί του παραδρόμου της «Αττικής Οδού» στο ύψος της «Νερατζιώτισσας» αποτελεί πολεοδομική αυθαιρεσία και μάλιστα προ έτους υπήρξε δικαστικός καταλογισμός ευθυνών σε πρώην αιρετό δημόσιο λειτουργό για αυτό. Πάλι και εδώ διαφορετικά μέτρα και σταθμά … Ποιο το κοινωνικό όφελος από την διατήρηση εκτός λειτουργίας του σταθμού «Μεταμόρφωση»;

Με την πεποίθηση ότι η συμβολή σας θα είναι καθοριστική και αντικειμενική απευθύνομαι σε εσάς και με λύπη εκφράζω την πίστη ότι ακόμη και αν υπάρχει ( αμφιβάλλω ) επιθυμία των σχετικών υπηρεσιών και οργανισμών, γενικότερα, να λειτουργούν εύρυθμα, αυτό δεν φθάνει.

Μεταξάς Ιωάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ἀεί ἐπίκαιρο

Φωτιά καί τσεκούρι στούς προσκυνημένους!
καπετάν Θοδωράκης Κολοκοτρώνης